Pecanpaj

Det här är en sån här grej som jag planerat att baka i en evighets evighet, men inte kommit mig för. Fick chansen när kockmannen mådde bra av lite hjälp i köket. Pecannötpaj (med vaniljglass!). Inte överskattat på något vis enligt mig, som inte bara är tokig i choklad och sötsaker i allmänhet, jag älskar verkligen karamelliga grejer också!



Receptet är Stefano Catenacci's och jag måste tillägga en sak här. Det blir godare med saltat smör eller lite salt i själva fyllningen. Jag gillar sött, men himmel vad mycket bättre det oftast blir när man får i lite lite salt i det söta också!

Just det. Så enkelt är det också, enklare än... ja, strunta då i att hålla på och hacka nötterna, dom är ju så fina och goda hela, som dom är! Jag lovar att det är lätt att lyckas i alla fall. Klart slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0