Magiskt på Jaoo..?

För mig är ligger det något lite magiskt i att äta dimsum, ni vet dom där kinesiska ångade bollarna. Kan bero på den grymt bra filmen Spirited Away, kan bero på att det bara är så j*vla gott. Yauatcha ligger i Soho och har en stjärna. Hit gick vi ett gäng och åt en fantastisk middag förra veckan. Rekommenderas varmt!



En av de mest underbara grejerna med att äta sån här mat är:

Nummer ett: Man kan dela på allt
Nummer två: Man får smaka lite av varje
Nummer tre: Eftersom att rätterna är lite mindre vågar man beställa några Wild Cards
Nummer fyra: Det är ju så fruktansvärt j*vla gott!

Här kommer bilder.


Visst är det vackert! Magiskt!

Revbenspjäll, skars snittsligt upp vid bordet och smälte i munnen. Ojoj.

Friterad mjuk krabba på en bädd av heta mandelflarn. Hett. Gott. Varning, ät inte chilifrukterna, dom var visst jäkulusiskt heta.

Vi beställde mat flera gånger om. Och tallrikarna byttes ofta till nya fräscha.

Pumpor! Just dom här var dom enda jag inte kunde äta, eftersom att jag är allergisk mot jordnötter. Däremot var den här allergiservicen väldigt bra, vi hade en mycket hjälpsam servitör som fixade så att jag slapp få allergichock och besöka doktorn, för det hade ju känts både krångligt och tråkigt.

Fluff liksom! Jag är ju förtjust, visst förstår ni vad jag menar med magiskt?


Dom på sista bilden var godast av alla. Samtliga vid bordet försökte yttra extra glada utrop genom fulla munnar när dessa fyllde gommen. Dimsum liksom, ångade, men med både en fantastiskt god räkfyllning (tror jag det var?), och så krispigt, friterat undermums inuti! Minnesvärt.
Jag vill äta där varje dag helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0