Jag fascineras!

Jo, jag vet. Det växer saker i princip överallt. Blommor och blad och kvistar och frukter och grenar och barr och rötter och stjälkar och allt det där. Men det är ju ändå faktiskt sjukt häftigt. Magi nästan!

Varje dag sedan jag satte mina ärter och bönor har jag gått och kikat på krukan. Redan dagen efter dom sattes började det hända grejer. Man kunde nästan se hur det började knaka och röra sig i jorden.
Ja, det var så faktiskt!

Nu har det gått en knapp vecka och här är resultatet!!!



Mina underbara små bebisar, se vad duktiga dom har varit!
Och inte nog med detta, det här tycker jag är så häftigt också, vem har sagt att växter inte kan röra på sig?




På förmiddagen vände jag på krukan 180 grader. På eftermiddagen har samtliga blad vänt sig ut mot fönstret och ljuset igen. Dessutom, visst ser ni att dom har växt under dagen?

Detta tycker jag är fascinerande alltså, det är ju det!

Kommentarer
Postat av: lena

men JAG MED sofia! det ÄR häftigt. jag tänkte försöka odla lite örter i sommar... mm.. timjaaan.

2011-05-19 @ 23:53:42
URL: http://www.ellmagnusson.blogspot.com
Postat av: mamma

vad härligt det ser ut jag beställer en pecanpaj när vi kommer älskar dig golilla...puss

2011-05-21 @ 09:46:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0