Min allra första tavla...

Den blev en tupp. Började med att rita ut raka streck på duken och sedan mixa färger som jag tänkte kunde passa med inredningen här hemma. Målade längs blyertslinjerna försiktigt och så rakt som möjligt med liten pensel och sedan resten med en lite större. Tuppen skrev jag ut i svartvitt från nätet, klippte ut den, fick vänta dagar på att färgen skulle torka ordentligt. Sedan ritade jag ut konturerna på den, målade i med tunn pensel och därefter använde jag den svartvita bilden för att måla ut lite skuggor och så. Lite fräsigt sådär!


Kommentarer
Postat av: E-S

Så skoj att du skaffat en blogg! Och vilken pysslare du blivit! Älskar tavlan, väldigt fin :) Visa gärna mer hur det ser ut där du bor nu, så jag vet hur jag kommer bo när jag kommer och hälsar på ;)

2011-03-31 @ 01:42:40
Postat av: Fröken Fjellander

Skiiitfiiiin- fast det har jag ju redan sagt men ändå!!

2011-04-01 @ 00:06:33
Postat av: lena

aaaasballl säger jag då. :)

2011-04-02 @ 13:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0