Unnar mig en kvällsmacka

Efter en lång lördag på jobbet, omgiven av goda grejer, så måste man faktiskt göra sig något gott när man kommer hem. För en gångs skulle handlade jag på jobbet; körsbärskvisttomater, getkvarg (goat's curd) och så får vi ta av det bröd som är kvar på kvällen; idag blev det ett valnötsbröd. Hem och massera in tomaterna i olivolja och krydda dom med salt, på med ugnen på 175 grader och köra tomaterna tills skalen spricker. Detta tar väl en femton minuter en kvart ungefär.

Medan man väntar kan man bli lite hungrig, tur att jag också köpte jobbets hemmagjorda auberginedipp/Baba Ganouj också. Riktigt beroendeframkallande och dessutom rätt så nyttigt. Som om jag nu bryr mig om det egentligen..!



God dipp! Dom lila auberginerna har grillats på öppen låga för att ge en härlig rökt smak.



Så tillbaks till mackan. Låt tomaterna svalna lite, rosta brödet i ugnen, gnugga en halv vitlök mot den rostade ytan, droppa på ett par droppar olivolja, sedan ett tjockt lager getkvarg (eller någon fräsch färsk getost), slunga ihop tomaterna med lite basilika, lägg på mackan och bara njut, med en kopp te. Nu är dagen slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0