Ikeabesök

Jag önskade mig två saker i födelsedagspresent förra månaden:
  1. Att hitta ny bostad för en enorm trasig tjock-tv som satt tungt på mina drömmar om att göra det lilla förrådsrummet till min alldeles egna walk in-closet
  2. Att åka på Ikea (läs åka. Bara ta mig dit)
Båda önskningarna gick i uppfyllelse på en dag kan man säga. Fick åka med snälla grannen till Ikeat vid Webley Stadium. Ja, det finns flera Ikea här. Säkert fyra, fem stycken eller nåt. Det är annat än Ume det!
Efter lång arbetsdag skulle det bege sig dit, dom har nämligen öppet till tio på kvällen, så man kan ta sig en kvällsshopping där. Mat. Äta först. Följde svensktemat och köpte mackor på Nordic Bakery nere på gatan. Helt utomlands får man ju aldrig riktigt vara!



Mackor från Nordic Bakery. Med lingon och brie och med en räkröra.



En efterlängtad byrå blev det bland annat. Klart slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0