Tid för burgare

Ja, jag är ju ett stort fan av Farmers' Market, som hålls ett stenkast från jobbet varje söndag. Härligt att ta rast, gå ner och köpa sig en riktig Sausage Sandwich och färskpressad äppeljuice och sedan vandra runt bland ägg, ostar, kött, bröd, blommor, grönsaker och massor med hemgjorda grejer, allt från tårtor till chutneys och grytor. Så härligt. Den här söndagen tänkte jag hamburgare, lite för att fira en liten semester som infinner sig denna vecka. Så bacon, bröd och två "rare breed beef"-biffar (rare breed, som jag förstått det, innebär att djuret inte är av de klassiska köttraserna - eller när det gäller ägg, höna-raserna. tror sorten stod på förpackningen, jag minns inte vilken det var...) fanns i påsen efter lunchrasten.



Väl hemma. Tomat, rödlök, ruccola och en sås gjord på kronärtskockor och majonäs. Enkelt och jä-la gott. Det är nästan så att man inte saknar Max.

Kommentarer
Postat av: lena

åååå jag är hungriiiiig!

2011-07-05 @ 16:42:11
URL: http://ellmagnusson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0