På akvariet

Tänk att när man bor i en stad där det finns tusen grejer att göra och se, så blir man hemmastadd och skiter i allt. Det är mest när man får besök som man går till dom där klassiska ställena; Madame Toussauds, London Dungeon, London Eye, Big Ben, Buckingham Palace... I lördags kände vi att London Aquarium kanske kunde vara något.

Mmm. Jo.

Åka kladdvarm tunnelbana till Waterloo och förväntansfull ställa sig i kö. Den var ganska lång kön, men nu hade vi ju ändå åkt dit så. Efter kanske 45 minuter kom vi ÄNTLIGEN innanför portarna!

För att, ja vadå?

Stå i kö i en 45 minuter till. Jaha, var det så?

Hmm.

Biljetten in kostade kring 17 pund per person. ÄNTLIGEN får man kolla på fiskarna!

Nej.

Kö IGEN! Dom var ju tvungna att kolla så att alla verkligen hade köpt giltiga biljetter ca 3 meter därifrån. Kanske är nån unge som skulle slippa undan annars.

Ja!

KÖ IGEN!

Det är sanningen även om man inte tror det. Och det värsta? Efter en och en halv timmes tålmodigt väntande, utpungande av 17 pund och sedan snällt väntande på det man i alla fall nu trodde var sista kön så KOMMER DET EN KÖ TILL.

Och vad (fan) är det vi väntar på nu?

Jo, att alla par, familjer, turistgrupper, vänner, INNAN DOM SKA IN I AKVARIET, ska ta ett (nu svär jag här) foto, med en färgglad fiskbakgrund, som dom sen kan köpa för 9 pund i slutet av akvarierundan. Japp. Det är sant.

Fotot var helt frivilligt, men att stå i kö till det frivilliga fotot, det var inte frivilligt.

Jag känner hur irriterad jag blir bara av att skriva om detta! Haha...

Nu ska ni i alla fall få se bilder från London Aquarium, som trots att havets djur är sjukt intressanta och imponerande och häftiga, bara kändes rätt onödigt, tidsslöseri och även tragiskt. Man får bara hoppas att dom där djuren inte någonstans i sin instinkt fattar att de egentligen har rätt till en boendeyta som täcker det mesta av jordklotet och istället får varva en liten simbassäng hundrafemtielva gånger om dagen.

Fina är djuren i alla fall.





'





Kommentarer
Postat av: E-S

Det där med köer verkar vara våran lott här i livet, du minns väl JFK? Men helt klart slöseri med tid, jag brukar t.ex. strunta i att handla, eller gå någonstans med snabbkassa, om jag ser att det är lång kö, haha. Det kanske finns en omedveten anledning till att jag ännu inte satt min fot på liseberg.. :P

2011-07-13 @ 22:43:25
Postat av: mamma

fina bilder iallafall puss...

2011-07-16 @ 13:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0