Italienresa II - dag 1 forts.

Det blir mycket bilder och lite text. Första dagen i Italien börjde ju med ett dopp i forsen, som jag själv vill kalla den... Sedan...


Köra in till Ventimiglia med våra små bilar för att hitta mataffär som är öppen på en söndag.
Men det blev lite promenad på stranden först.














Men innan handlingen åt vi lite lunch på ett litet hak bredvid strandpromenaden, inte ska man gå med tom mage när man är på semester i Italien!







Sedan vi besökte grappa-producenten Francoli förrförra våren har jag letat letat letat efter deras lagrade grappa, men inte funnit nåt. Av en tillfällighet fann vi ett par flaskor i baren på en vägkrog. Kanske köper med mig en flarra hem sen.




Pernilla inväntar kvällen... Vi har matlagningstävling under veckan, lite Halv åtta hos mig. Ikväll lagar Lag Linnéa och Oscar middag. Lägger upp inlägg om deras middag strax!

Kommentarer
Postat av: Erik

Det jag gillar mest är att du äntligen fått med Lars på bild.

2011-07-25 @ 12:55:23
Postat av: Emelie Karlsson

Åhhhhhhh!!!!! Jag vill vara där! Men känns som jag får en liten smula när jag får titta på er och följa er resa lite =) Ni kommer ha det fantastiskt och det är ni värda. Hälsa alla! Kram

2011-07-25 @ 13:48:12
Postat av: Susanne

Vad härligt ni ser ut att ha det!

Och vilka fina bilder!



Kram från Suz Marcus och Signe!

2011-07-30 @ 20:03:28
URL: http://www.vintagesmycket.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0