Härligt att komma hem från jobbet...

...efter en lördag som varit ungefär som lördagar på jobbet brukar vara; rätt så fullt upp! Helt ärligt så klagar jag inte ändå, det är kul när det händer lite. Trevligt värre, som vanligt. Jag gick hem glad i hågen, ty jag fick med mig en godsak från jobbet.


Victoria sponge sandwich. Som en Victoria sponge cake, alltså sockerkaka, vispad grädde och hallonsylt egentligen, men vi hade jordgubbar och jordgubbssylt. Döpt efter drottning Victoria av Storbritannien och Irland under 1800-talet, hon tyckte nämligen mycket om denna skönhet, så god i sin enkelhet tillsammans med en kanna te. Dessutom var dom här ju portionsgjorda, mer som sandwichar! Är inte detta ett härligt alternativ till en jordgubbstårtan så säg? Jag fantasi-high-fivar med Victoria...

Men inte nog med detta, sambon gör stan ikväll, men fixat och fint var det hemma och dessa stod på bordet.




Kylskåpet välfylld dessutom, med en viktig detalj.



Rosor i all ära, men kokosyoghurt. Bingo bara!

Kommentarer
Postat av: Erik

Jag gillart, han e allt bra fin han...

2011-04-09 @ 23:53:03
Postat av: Tomatkungen

Snyggt syrran! Såg gott ut med den där svampkakan, går den att faxa hit så man får provsmaka??

2011-04-10 @ 12:43:06
Postat av: mamma

det ser lovande ut kram

2011-04-10 @ 16:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0