Årets första (gånger två)!

Efter flertalet vackra "sommar"-dagar kände jag att nu jäklar i mig måste jag få i mig årets första glas rosévin. Egentligen är det lite knäppt att jag resten av året (hösten och den på tok för långa svenska vintern) inte ens kan tänka mig att dricka rosé, vitt vin, ja, men inte rosé. Aja. Det var en ok flaska i alla fall.



Sedan jag såg filmen Earthlings (som ni också ska se, klicka!), har jag i stort sett levt som vegetarian (det vill säga i några månader). Jag tycker ju dock att det är helt ok att vi människor äter kött, men visst borde vi väl vara intelligenta nog att tänka efter vad det är vi bidrar till när vi stoppar i oss mat?

Jag har följaktligen liksom satt upp regler för mitt köttätande; jag äter bara kött från djur som jag vet haft ett bra liv och en respektabel död, jag äter alltså vilt och eftersom att mat är ett stort intresse och jag jobbar med mat, så kan jag smaka på allt. Hur som helst. Vi har ett Farmer's Market som pågår varje söndag här i Marylebone, dit gock jag förra veckan och frågade lite om köttet som säljs där. Alla djur är frigående och de två, tre gårdar som säljer kött där kontrolleras ofta och noga. jag ska nog kolla det noggrannare senare, men det fick duga för att jag gick och köpte den här!



Påsken till ära!

Och dom här "glada" små bitarna.



Vad göra av dessa två? Det är självklart!



Klubba!

Kommentarer
Postat av: mamma

Mmmmm....kramar!!

2011-04-12 @ 19:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0